تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما
شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

یکی از اقداماتی که موجب زیبایی و ایجاد طراوت در نمای ساختمان ها می شود، شستشوی نما است. این اقدام در دسته کارهای تخصصی قرار می گیرد. نماشویی و هزینه هایی که نماشویی در پی خواهد داشت، به طرح و جنس مصالح سازنده نما بستگی دارد. البته موقعیت جغرافیایی شهر نیز دارای اهمیت است. زیرا در شهر های بزرگ و دیگر مراکز صنعتی به دلیل آلودگی هوا و بارش باران های اسیدی، نما ساختمان ها دچار آلودگی بیشتری، نسبت به سایر شهر ها می گردد و شکل ظاهری زشت و آلوده ای در آن ها به وجود می آورد. ما در ادامه قصد داریم به شرح توضیحاتی پیرامون تفاوت رنگ ها در شستشوی نما بپردازیم، ما را همراهی کنید:

تعریف شستشوی نما

شستشوی نما به خدماتی گفته می شود که  برای زدودن هرگونه آلودگی و سایر جرم های حاصل از آلودگی هوا، گرد و غبار و دیگر تغییرات آب وهوایی، بر روی نما انجام می شود. شستشوی نما را می توان به صورت دستی و یا با استفاده از تجهیزات مختلف، انجام داد.  شستشوی نما موجب ایجاد جلوه زیبا و آراسته در نمای ساختمان ها می شود. این نکته را مد نظر بگیرید که اگر این اقدام را به موقع انجام ندهید، علاوه بر ایجاد ظاهری زشت در نمای ساختمان، ممکن است این آلودگی ها به لایه های زیرین نما ساختمان نفوذ کرده و موجب از بین رفتن تدریجی لایه های زیرین نما شوند. این اقدام به نوعی می تواند موجب دوام و ماندگاری بیشتر ساختمان ها شود.

معرفی مواد شوینده در شستشوی نما

برای شستشوی نما های متفاوت باید از مواد شوینده با آنزیم های متفاوت نیز استفاده کرد. به بیانی دیگر باید مواد شوینده با مصالح تشکیل دهنده نما، مطابقت داشته و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نکند. برخی از این مواد شوینده و شامل موارد زیر می شود:

شستشوی نما با اسید

می توان برای شستن نماهای سنگی از این ماده با استفاده از دستگاه واترجت استفاده کرد. اما هرگز نباید برای شستن نمای سنگی از مواد اسیدی برای سنگ های صیقل خورده استفاده کرد. به عنوان مثال: استفاده از جوهر نمک و دیگر اسید ها می تواند موجب نابودی صیقل سنگ ها شود. اسید شویی یکی از حساس ترین روش های شستشوی نما است. این اسید باید کیفیت خوبی داشته و زیر 25% باشد. اما در نماهایی که ممکن است استفاده از اسید به آن ها آسیب وارد کند، بهتر است از اسید استفاده نشود.

شستشوی نما با استفاده از تمیز کننده نانو

برای شستن رنگ نما می توان از تمیزکننده های نانو و یا مایع های شستشو استفاده کرد. می توان پس از برس کشی نما، توسط دستگاه واتر جت این اقدام را انجام داد.

شستشوی نما با ترکیب سرکه و آب

می توان برای شستشوی نماهای شیشه ای از مایع شستشو دهنده که حاصل ترکیب 20% سرکه سفید و 80% آب است، استفاده کرد. به این صورت که نخست محلول تمیز کننده را به سطح شیشه ای آغشته و پس از آن با استفاده از تی شیشه، مایعات شستشو دهنده را از سطح شیشه جمع آوری کرد. در پایان کار توسط دستمال نانو و یا دیگر دستمال های بدون پرز، شیشه ها را مجدد دستمال کشی کرد.

شستشوی نما با استفاده از ترکیب آب و الکل

یکی دیگر از روش شستشوی نما استفاده از ترکیبات آب و الکل است. این مواد شوینده حاصل ترکیب 15% الکل و 75% آب است. این محلول یکی دیگر از مواد شوینده شیشه نما است و می توان آن را به شیشه ها آغشته کرد.  سپس توسط ابر، تمام چربی ها و آلودگی ها را پاک کرد. سپس به وسیله تی آب جمع کن شیشه، آب آلوده را از سطح شیشه جمع آوری کرده و در انتها توسط دستمال نانو یا دیگر دستمال های مناسب برای شستشوی شیشه نما، دستمال کشی کرد.

شستشوی نما با استفاده از آب پر فشار

برای شستشوی نماهای آجری که آلودگی ها بر روی سطح آجرها باقی مانده و درون آجر ها نفوذ نکرده، می توان از آن استفاده کرد. دستگاه واترجت آب را با فشار بالا، به سطح آجر نما پاشیده و موجب زیبایی و پاکیزگی آن شود.

شستشوی نما توسط نانو شوینده

بهره گیری از نانو شوینده از دیگر روش هایی است که برای نماهای آجری کاربرد دارد. در این روش شست شوی نما آجری، بیشتر برای بناهایی که نمای ارزشمندی دارند، مانند ساختمان های تاریخی و یا گران بها استفاده می شود.

معرفی مایع شستشوی دهنده نما

امروزه برخی مایعات شستشو دهنده نما تولید و به بازار عرضه می شوند. مایع تمیز کننده نمای ساختمان به خوبی می تواند انواع جرم و آلودگی ها را از سطح نما ساختمان بزداید. می توان این محلول را توسط دستگاه واتر جت با مصرف حداقل آب، استفاده کرد و نمایی زیبا و پاکیزه را به ارمغان آورد. برای هریک از نماهای متفاوت، مایع شست و شو دهنده مخصوص آن در نظر گرفته شده است. یعنی برای هر کدام از نماها می توان از مایعات شستشو دهنده نما، متفاوتی استفاده کرد.

تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما

همان طور که گفتیم، به طور کلی برای نماهای بیرونی از مصالح مختلفی استفاده می شود. برای شستن هریک از نماها باید از مواد مناسب آن استفاده کرد. این مواد شوینده با یکدیگر متفاوت هستند، زیرا هر کدام قدرت تمیز کنندگی متفاوتی دارند. به طور کلی قدرت زدودن آلودگی توسط اسید، از تمام مواد شوینده بیشتر است. تفاوت مواد شوینده را با ذکر چند مثال بیان می کنیم تا مفهوم آن برای شما روشن تر شود. نماهای کامپوزیتی را نباید با مواد شوینده اسیدی شست، زیرا اسید می تواند موجب از بین رفتن رنگ کامپوزیت شود. استفاده از موادی که برای کامپوزیت مناسب نیستند، می توانند موجب ایجاد خط و خش بر روی نما شوند. مواد اسیدی برای شستشوی نمای سنگی مناسب نیست و می تواند موجب فرسایش سنگ نما شود. هنگام استفاده از آن باید محتاط بود تا به سنگ نما آسیبی وارد نشود. برای نظافت شیشه، نباید از ابزاری استفاده کرد که بر روی آن خط بیندازند. برخی مواد شوینده نه تنها نمی توانند سطوح شیشه ای را تمیز کنند، بلکه ممکن است سطح آن را نیز مات و کدر نمایند.

نتیجه گیری

شستشوی نما کار بسیار مهم و تخصصی است و باید توسط افراد ماهر انجام شود. نماشویی برای ساختمان های متفاوت فرق می کند و حتما باید کاربرد ساختمان را مد نظر گرفت. به عنوان مثال: زیبایی نماهای تجاری از نماهای مسکونی از اهمیت بیشتری برخوردار است. هم چنین دفعات شستشوی نما در مناطق متفاوت، فرق دارد. نماشویی در شهر آلوده و پر تردد تهران، از اهمیت بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار است. حتما هنگام شستشوی نما با مواد شوینده ابتدا راجع به مواد شوینده مناسب نمای ساختمان خود، تحقیق کرده و سپس اقدام کنید، در این صورت می توانید بدون کوچکترین آسیب به مصالح سازنده نما، موجب زیبایی آن شوید.

تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما



برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 32
:: بازدید سال : 43
:: بازدید کلی : 1960